Saturday, October 22, 2005

More senseless shit...

...I will never, ever understand.

Yesterday the Beckley, WV police department was called to the scene of a woman laying unconscious at the entrance to the West Virginia Turnpike at Harper Rd. In Beckley.

Apparently, this woman was in an earlier altercation with two other people at a nearby clinic, the argument continued into a car chase with words flying between both cars, and eventually coming to a head at the highway entrance leading to the beating and hitting and running over the woman with a car. As of yesterday there was no further information on the incident.

This morning I get the paper as usual, and there it was on the front page, the full story and the pictures of the two suspects.

Here's the story:

http://www.register-herald.com/local/local_story_295003414.html?keyword=topstory

Anyway, along with the story is the mugshots of the suspects. The first one didn't surprise me at all. White male, early 20's, shaved head and goatee... Sneering at the photographer. Just by looking at him you just know this wasn't his first time, nor will it be his last.

A human piece of shit.

Second mugshot is of his girlfriend and accomplice, 18 years old and looks scared shitless in the pic. To look at her she could have been the highschool homecoming queen, not sitting in jail as an accomplice to attempted homicide.

What the fuck do women see in these piece of shit "bad boys"?

It brought me back several years. Back when I was still in highschool myself. I had a very good friend, Carol. We always ate lunch together, talked and joked and even went to the movies a few times together, but we were never really dating. She was the head cheerleader and she was dating a jock and quarterback of the school football team. I guess I could say I was in love with her to an extent a seventeen year old knows about being in love. I told her once how I felt, but she laughed it off... You see, her and the jock had big plans, getting married right after graduation...

Ok...

Then she started getting "clumsy"... Bruises, black eye a time or two... A broken arm and dislocated jaw right before the prom...

"I'm ok Tommy, I just fell..."

Sure.

It wasn't long after I went into the army and lost touch with my old crew. I came home on leave around 1985 and looked up some old friends. I had been gone two years and wanted to catch up.

"Hey, did you hear about Carol?"

"No, what?"

"She got married to Steve, and he wound up beating her to death last Christmas..."

It was like I was shot right between the eyes. I was speechless. You could have told me my house was on fire and it wouldn't have hurt more. I still sometimes think of Carol, who was a very sweet girl who deserved far better. Probably even better that what I could have given her, but she deserved more.

I just didn't understand it then, and almost twenty years later I'm no closer to understanding why it still goes on. I saw it far to often on the PD after I got out, not just beatings but mental abuse too. I was a victim of that little insipid demon myself, so guys aren't immune to it and I understand how that creeps up on you without you realizing it. I should have gotten out of my relationship with my ex years ago. But to see and know this guy (or girl) is a piece of shit and still do it anyway...

I talk a good tough-guy routine, but in all actuality I'm a sentimental softy deep down. I'd never dream of treating a woman the way these assholes do.

Maybe I'm just too nice for my own good.

Momma told her baby, girl take it real slow
Girl told her momma hey I really gotta go
He’s waitin’ in the car
Momma said girl you won’t get far
Thus are the dreams of an average jane
Ninety miles an hour down a lovers lane
On a tank of dreams
Oh if she could’ve only seen
But fate’s got cards that it don’t want to show

And that boy’s just
A walkaway joe
Born to be a leaver
Tell you from the word go,
destined to deceive her
He’s a wrong kinda paradise
She’s gonna know it in a matter of time
That boy’s just a walkaway joe

Now just a little while into Abilene
Pulls into a station and he robs it clean
She’s waitin’ in the carUnderneath the Texaco star
She only wanted love didn’t bargain for this
She can’t help but love him for the way he is
She’s only seventeen
And there ain’t no reasoning
So she’ll ride this ride as far as it can go

Cause that boy’s just
A walkaway joe
Born to be a leaver
Tell you from the word go,
destined to deceive her
He’s a wrong kinda paradise
She’s gonna know it in a matter of time
That boy’s just a walkaway joe

Somewhere in a roadside motel room
Alone in the silence she wakes up too soon
And reaches for his arm
But she’ll just keep reachin’ on
For the cold hard truth revealed what it had known

That boy’s just
A walkaway joe
Born to be a leaver
Tell you from the word go,
destined to deceive her
He’s a wrong kinda paradise
She’s gonna know it in a matter of time
That boy’s just a walkaway joe

Copyright 2005 Thomas J Wolfenden
"Walkaway Joe" Copyright 1996 Trisha Yearwood

9 comments:

Kat_womanx2 said...

The really sad thing is...when the truth comes out..these 2 women were probably fighting over the lump of shit behing the wheel...

Lora said...

Tom, I am very sorry about Carol. Sadly, there was probably nothing you could have done to prevent it.

I think women in this type of relationship have a deep-seated sense of inferiority and low worth...you might not know it to look at them. And these guys seem to have built-in radar for these vulnerable women; probably because other women, who have a stronger sense of themselves and their worth, won't give them the time of day. In a twisted way, drawing the attention of this kind of guy, who seems to have power and the respect of others, elevates her status in her mind. At first, I think it's kind of addictive. By the time she realizes it's not healthy, she's too afraid of him to get out. For some, who finally work up the nerve to leave, that's the "infraction" that pushes him to the ultimate punishment of death. I'm sure you saw that in your years on the PD, as well.

Lindsey said...

The women like this usually have pretty low self esteem. It's sad but true. I went through that once myself many years ago. I am the product of a seriously mentally abused family and it took a lot of pain and heartache before I realized that allowing yourself to be degraded or abused was 'not normal.' Believe it or not, b/c that was what I had grown up w/ that's how I thought all families were.

I'm better now...I'm just glad I didn't end up like one of those girls.

Airforce Guy said...

Sounds like my mom

Ranger Tom said...

Kat: Yep

Lora & Linny: I understand the psycology of it but it still baffles me.

Randy: Yes it does and I'm so damn glad you're out of Arizona and where you're at!

Lisa said...

I LOVE that song. How are you? I'm back and I'm putting you on my links list. K?

And I enabled the comments section just for YOU! :-)

Ranger Tom said...

Welcome back Lisa! How are the little one and hubby doing? Go ahead and ad me... No problem there!

Bev said...

That's a good song. I just pray when I have children I can give them the confidence to not take that kind of bull.

Sydney said...

I don't know. I myself don't have two seconds for a guy who doesn't treat me well. In fact, its a HUGE turnoff. But thats me, SELFISH SELFISH SELFISH LOL